Завдяки продуманому маркетингу, вдалося зекономити кошти підприємства.
ЧТУ відмовилося закуповувати запчастини у недобросовісних ФОПів та юридичних осіб, які лише накручували ціни. Тролейбусне управління почало працювати з усіма постачальниками – через електронну систему публічних закупівель України ProZorro.
До лютого місяця, допоки прийшло нове керівництво ЧТУ, всі запчастини закуповувалися лише у Чернівецькій області. Тепер моніториться весь український ринок, а зв’язки з добросовісними постачальниками, звісно, збереглися.
- Коли ми почали працювати, перше, що зробили, це вивчили, які запчастини наразі складають більш частину як за об’ємом, так і за вартістю, – коментує Наталія Фока, заступниця начальника ЧТУ-начальниця управління з тендерних закупівель. – І, найголовніше, ми почали працювати з усіма постачальниками, вийшовши на систему ProZorro. Ми ознайомлювали з нашими пропозиціями усіх постачальників по Україні. Вели з ними переговори, вивчали їхні ціни. Після того, як всі дані ми опрацьовували з нашим технічним відділом і з майстрами по ремонту, ми визначали, які умови ми можемо висунути на ProZorro. І так само ми почали працювати в тому напрямку, аби прогнозувати наші потреби. У зв’язку з тим, що у нас є 9-ть видів тролейбусів і вони всі не нові, до всіх потрібні різні запчастини.
Вже протягом двох місяців йде спрощена закупівля на майданчику ProZorro. Виключно – безготівкова форма розрахунку. ЧТУ працює з усіма постачальниками по Україні, вивчаючи ринок і пропонуючи всім брати участь у торгах. Наразі закупівлі здійснюються лише по Україні, однак запчастини можуть бути і закордонного виробництва.
- Ми дивимося техпаспорти з гарантійними термінами, що і як ми можемо поміняти на безкоштовній основі, – додає заступниця начальника. – При налагодженні механізму закупівель, однозначно буде економія коштів. Із середини березня ми зекономили на закупівлях лише тому, що могли вибирати постачальників. Вони цінову політику зменшували настільки, що ми зекономили майже 2 мільйони гривень.
Огляд тролейбусів здійснюється щодня. І зараз у ЧТУ працюють над тим, аби запчастини були в запасі – це першочергове завдання. Йдеться про основні витратні і запасні частини.