Перша світова війна, перші автобуси, плани на тролейбуси.

Перша світова війна, перші автобуси, плани на тролейбуси.

(Продовжуємо невелику суботню серію історичних дописів до 125-річчя міського електротранспорту, яке відзначаємо цього липня).
➡️27 листопада 1914 року у Чернівці знову ввійшли російські війська. Чисельність населення зменшилася. Персоналу в системі трамвайного руху було мало. Він в другу російську інвазію різко скоротився і не приносив підприємству ніяких доходів. Міські електростанції працювали з перебоями, палива і матеріалів не було.
Дирекція трамвая змушена була сама забезпечувати своїх робітників і службовців продуктами.
16 лютого 1915 року останні російські війська залишили місто. При відході російське військове командування використало для перевезення солдат вагони трамвая, внаслідок чого деякі з них були від великого перевантаження пошкоджені.
➡️У липні 1915 року на місці мобілізованих кондукторів на роботу поступили студенти теологічного факультету університету.
З 24 жовтня на трамвайній лінії введений рух вагонів з 5-хвилинним інтервалом. Це стало можливим у зв’язку з прибуттям 5 нових двоосних моторних вагонів із заводу м.Грац, які були виготовлені там, але не встигли потрапити в місто через військові дії.
З 28 березня 1916 року був введений нічний рух вагонів трамвая, вони курсували від Центральної площі до вокзалу і назад до депо.
У зв’язку з нестачею кондукторів у квітні 1916 р. вперше на цю службу були прийняті жінки.
➡️10 листопада 1918 року в місті була призначена нова румунська адміністрація. Війна, що закінчилася, позначилася і на чернівецькому трамваї. Вагонний парк і рейки були сильно зношені. Фінансовий стан підприємства був критичним.
У 1927 році пост директора електропідприємства зайняв Теодор Луческу з Бухареста, який взявся за реорганізацію підприємства.
➡️Цього ж року, враховуючи зростання прибутковсті приватних автобусних ліній, якими ходили кілька машин, примарія оголосила конкурс на організацію регулярного автобусного сплучення по кількох міських напрямках.
26 серпня 1933 року було відкрито рух 10-ти міських автобусів. У 1937 році у місті почали вивчати питання про заміну автобусної тяги на електричну – тролейбусну.
✍️(Підготовлено за матеріалами книги
С. Тархова «Історія міськелектротранспорту Чернівців»).
(Фото 1930-х років. Світлини з колекції Едварда Туркевича).