Чернівецькому тролейбусу 80!

Історія Чернівецького тролейбуса розпочалася 1 лютого 1939 року — саме цього дня тролейбус почав курсувати від резиденції митрополита (нині — ЧНУ ім. Ю.Федьковича) вулицями Університетською та Руською до вул. Зеленої маршрут № 4. На лінії працювало 3 тролейбуси; ще один, як резервний, знаходився у депо.

У серпні 1939 р. управління ІЕМС розробило проект будівництва другої тролейбусної лінії для сполучення центра міста з кварталом вілл (Картьєрул вілелор): «Нова лінія буде проходити по трасі: площа Унірій (Центральна) — вул. Бринковяну (І. Франка) — площа Гіка Воде (Соборна) — бульвар короля Кароля Другого (вул. Героїв Майдану) — вул. Кучурул Маре (Героїв Майдану) — вул. Ієреміє Мовіле (Олександра Щербанюка) — вул. Авіатора Гаджя (Фрунзе) і через вулицю Михая Витязу назад до площі Унірій. Робітники електростанції вже почали перші роботи по прокладці лінії. Вулиці вздовж лінії будуть модернізовані. Електростанція замовила 3 тролейбуси меншої місткості, які обслуговувати цю лінію. Ця нова лінія буде закінчена і буде введена в експлуатації весною 1940 р., коли до міста прибудуть замовлені за кордону замовлені нові тролейбуси.» — Гласул Буковиней 1939 12 серпня. Тролейбусний рух було тимчасово призупинено під час приєднання Північної Буковини до УРСР (з червня по грудень 1940 р.), а також під час Другої світової війни й, відповідно, тимчасового приєднання міста до Румунського Королівства (з червня по серпень 1941 р.). При відступі румунських військ було вивезено всі тролейбуси, тому 1944 року тролейбусний парк було створено наново.

 

Ще більше інформації у статті “Чернівецький тролейбус